My new year holiday 2013~2014

あまり 覚えないけど、ちょっと お正月のやすみのこと教えたい。2013年にさいごのしごとは29日にやった。それはだてのいちにやった仕事、だからパパといっしょ。さいごの仕事だから、いっぱいおかしをもらった。パパからとか、ながぬまーさんとか、すずきーさんからももらった。いいな〜 でも、うれしかったことはそれじゃなくて、だてのいちーさんたちはみんなやさしいだからね。仕事は楽しくなったよ。今日の冬私はアイーちゃんと二人中国人といっしょだてのいちに仕事した。その中国人たちは日本語があまりわからないから、仕事はちょっとたいへんだった。でも、さいごまではよかったかな〜

30日には一番うれしい日になったよ。^_____^一日ms look といっしょ。すごくうれしかったよ。二人で仙台にあって、本屋さんに行って、日本語の能力試験の本を買った。あ!本屋さんに前の使った本があったよ。英語の本だけど。なつかしいこと。”Interchange”と言う。五千円ぐらい。買いたいんですけど、高いよね。:P 本屋さんに行ってから、Loft に 行った。ms look はクレプスを食べようと言ったから、Loft に 行って、おいのりして、二人でクレプスをたべた。美味しかったし、買ってくれたし。:)終わったら、インドネシアの料理をうってる店に食べた。行ってみてだって。そっちでいろいろなイスラム教のことを話した。すぎはアニメトに行った。私の大好き店。いろいろなめいたんていコナンのものをかった。15分ぐらいで二千五百円ぐらいかかった。(笑)帰る時に歩いてだから、ちょっと寒かったけど、うれしかった。手を握りって、やってくれたよ。その日に忘れられないかな〜。あ!時間はぎりぎりだったけど、自分で作ったケーキをあげた。美味しいかどうかわからないけど。(笑)また二人でどこも行きたい。かみさま、おねがいします。^^

IMG_4989
31日にはベトナムの友達とあおばじょうに遊びに行った。同じ会社でアルバイトした。anh phúcと言う。

DSC02690

やさしい男だよ。ちょっとplayboyですけどね。ベトナムのかのじょいるし、日本のかのじょもいるし。そんなことを教えてくれたって、うれしかった。anh phúcは私にしんじているから。あおばじょうは私の好きな場所だよ。きれいな仙台けしきを見えるから。あっちにanh phúcと遊んで、いっぱい写真をとって、いろいろなことを話した。楽しかったよ。帰った時にアイーちゃんから電話してくれて、私のパソコンもう来たと言われたから、大河原に行っちゃった。でも、風がひいたから、へんずすがあった。すごくいたかった。(T^T) もう何も言えなかった。大河原来て、すぐ寝たかったけど、ぜんぜん寝られなかった。wahyu-くんから薬をもらったから、良かった。すぐ寝て、朝起きた時にもうなおった。

 

2014年1月1日。明けましておめでとう。今年もよろしくお願いします。^____^あまりなにもしなかった。大河原にアイーちゃんとフィキーくんと買い物をして、パソコンでいろいろなことをやって、ゴロゴロした。みんなはスキに行ったけど、私は行かなかった。行きたくないし、体もまだだめかな〜と思ったから。

2日。仙台はつりに見に行った。新しいミキサーを買った。ブラックフォレストを作るため。ぜひ作りたいけど、今まではバナナケーキだけ作った。(笑) 仙台はつりにいろいろなものはもっともっと安くなるよ。仙台はつりは毎年1月の1日から6日までにあった。一年間に一回だけあるだから、その時にいっぱい人がいるよ。去年に二万五千円カメラは一万五千円で買った。今年、三千円ミキサーは一千五百円ぐらいで買った。ほかの買ったものはかめんライダーベルト。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ やっとKivaのベルトがあった。今からへんしんができるよ。(笑)

IMG_4907

3日。お昼にみんなで先生の家に遊びに来た。リンダーちゃんはかれしと一緒だから、行けなかった。先生の家でもちを食べた。日本ではお正月に家族と一緒もちを食べているよ。去年はパパママの家にやった。今年は先生の家にやった。先生の家にいろいろな日本のお正月食べ物を食べさせた。さしみや、もち入ってるスープや、いそべまきなど。あっちには先生の息子と先生のまごとあった。先生のまごはもうすぐ2才になる。あかりーちゃんと言う。かわいいいいいいいまご。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ tikaにこわかったけどね。T^T もうすぐあかりーちゃんの兄弟生まれるから、あとあかりーちゃんのママは入院するから、れんしゅうのために、あの時にはじめてあかりーちゃんはあかりーちゃんのママとわけられた。かわいそうかな〜

IMG_4920
4日。ハナーちゃんと一緒。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ お正月にハナーちゃんの足が怪我したから、大変だったよ。ふつはハナーちゃんの家から学校まで5分で歩けるけど、この間は20分ぐらいかかった。(´・_・`) 本当に頑張ったよ。最初、子供のクラスがあって、ちょっと難しかったと思って。本当に若い人たちに教えてあげられない。それはtikaね。でも、ハナーちゃんはよくできるよ。子供たちは英語が上手になっているよ。すばらしいこと。そのクラス終わってから、英語カフェがあって、おばーさん一人ととしーくんと一緒。みんなは英語でさべれたよ。んで、インドネシアにはそんな事がないよ。としよりなんだけど、また頑張って英語を勉強して。いいな〜 私もハナーちゃんと同じ事をやりたい。インドネシアに帰ってから、頑張って英語を教える。ファイト!! p(^_^)q

IMG_4947

Leave a comment »

Some of my new experiences

I don`t have enough free time to share something on my blog recently. I don`t know whether it`s  because of the free time or the tool that isn`t enough for me to share. You know I still don`t have any PC here. hehe.. I made a lot of new friends recently. I`m so happy when making new friends. Do you know why? I think that making new friends will make me getting new story or knowledge. I also will get a lot of connection. Someone told me that sometimes your dream will come true when you share your dream to the others. That`s possible I guess. Some times we will meet someone that has same dream with us or he can help us to get our dream. The first I`d like to share is about my lovely sista Hana Suzuki. She has everything I dreamed. You know how it feels when meeting someone who has already had everything you dreamed. A word, “WOW”. She is an American. She is 29 years old beautiful woman. She`s married Japanese so she lives in Shiogama. She has her own English School in Shiogama. I like her so much. I learn English and English teaching method from her. Sometimes I hang out with her or come to her school to join her English class. It`s really fun. We share not only about teaching but also about our private life. A! I also have met her husband, Takayuki Suzuki. He`s Japanese but he`s not like a Japanese. He speaks in English all the time. They have a handsome smart boy. He`s Taiyou. He`s so cool. ^^ They invited me in their school`s Halloween party several days ago. It was fun. I met some new friends there and I could see many children there. So much smile.. ^^ I wish I had a lot time to share with her.

20140112-055451.jpg

Several days ago, I went to Katsura island again with some friends. That`s what I called HOLIDAY. I had a lot of fun there. I brought my Yotsuba with me so I took many pictures of her. I think she also had a lot of fun there. hahaha.. I met some new friends in Katsura island. They’re really nice. They’re doing such volunteer job there when we met. They cleaned the beach where we visited. Akane chan, Ayae chan, Nagano san, Lee and the others. We took some pictures there.

20140112-053517.jpg
Looks great, right!! And it was. ヾ(@⌒ー⌒@)ノ from Katsura island, we also had dinner together in a restaurant in Sendai. That was my first time visited a restaurant in Sendai served Indonesian food. I ordered “mie goreng”. It’s quite good but not for “nasi goreng”. Yeah, may be it’s because the japanese chef did it so it’s not like the original one. But we had fun there. Akane chan and Ayae chan showed me a place to take cosplay photo. Really wanna try it but I still don’t have enough time to go there. A! Finally I said, I prefer Katsura island to Matsushima island. Matsushima is bigger and more famous, though. :)

I also visited Akiyu waterfall. I planed to go alone but mbak Eka also came with me then. Both of us haven’t gone there before but we got there. It’s a nice trip, it’s a cold day though. Unfortunately we only had really limited time there. It’s because we got there by bus. This tourism attraction is really good but unfortunately the public transportation isn’t enough. If we don’t have our own vehicle, it’s beter if we get the bus on time. The bus is only available on Saturday and Sunday and there are only two buses. First is before noon and the second one is after noon. It’s better if we take the first one. We will have enough time to enjoy the beautiful scenery there.

20140112-055303.jpg

20140112-055324.jpg

20140112-055349.jpg

Leave a comment »

Nori Festival 2013

2013年5月26日。私は先生と友だちと 桂島にのりフェスを見に行きました。私は友だちと先生と9時10分にマリンゲート塩釜にあつまりました。あそこに先生のおくさんと会いましたが、先生のおくさんは私たちと行けませんでした。ざねんでした。ふねは9時40分に塩釜からしゅっぱつしました。マリンゲート塩釜から桂島まで30分ぐらいかかりました。たくさんのおきゃくさんはのりフェスに来ました。そこにいろいろな食べ物をうってました、とくにはのりから作った食べ物。私たちはのりスープをたべました。先生から かってもらいました。このスープは豚肉を入ってなくて、おいしかったです。のりフェスにはいろいろなダンスとおんがくえんそうがありました。むすびまるーちゃんもいました。のりフェスにお兄ちゃんと会いました。のりフェスのいいんかいにとして、お兄ちゃんはむすびまるになりました。お兄ちゃんと写真をとりました。
20130610-203309.jpg

のりフェスをたのしんでから、私たちはほかの島 へ 行って見ました。のりフェスのばしょから、石浜まであるいて、石浜に先生はただふねのため、でんわしました。石浜へ行くとちゅうで先生はいろいろなことをせつめいしました。つなみあったばしょも見ました。つぎの島はののしま。石浜から のの島まで ふねで10分ぐらいかかりました。のの島来て、たねふねを見ました。そのふねで写真をとりました。もうおいのり時間でしたから、ブルーセンターでおいのりしました。のの島に 小さいじんじゃに行きました。それから、きれいなけしきがあるこえんでひるご飯を食べました。先生のおくさんはいなりを作ってくれました。おいしかったです。ひるご飯を終わってから、たびをつつ”けて、さぶさわ島に行きました。またただふねで行きました。5分ぐらいかかりました。でも時間があまりありませんでしたから、さぶさわ島にまわりませんでした。さぶさわ島に塩釜に行くふねをまちました。ふねはさぶさわ島から2時18分にしゅっぱつしました。それから、3時9分に塩釜に来ました。あの日はつかれたですけど、とてもたのしかったです。

20130610-204551.jpg

Leave a comment »

みらい の こと

今月の12日は日本の母の日だよ!日本では あの日 の ときに 母に カーネーシオンのはなをあげるだって。私も 日本のmama に あかい カーネーシオンを あげたいですけど、 あげなかった。かなしいいいいいいい。。mama papa は ほんとうに いそがしいから、いかげつ ぐらい、papa mama に 会わなかった。こいしいいいいい。。T^T

昨日から みらいのこと よく かがえるから、いっぱい こと に しんぱいに なります。あと、インドネシアに かえてから、何を やるの?じつは ほんとうに 日本に すみたいですけど、むりだよね?ゆべ wahyu-san は 日本に べんきょうができると いいましたから、私は そんなことが ほしいけど、あと できるかどうか。。

けさ インドネシアのpapaと でんわしながら、なきました。みらいのこと はなしたから、ほんとうに しんぱいする。。T^T

Leave a comment »

いちばん たいせつなことは こころだよね、 いちばん ふくざつなことも こころだよね・ たまに 私も じぶんのこころ、わからない。 今 いろいろなことかがえたから、こころ が つかれた。T^T

土曜日 パパママの家に とまりにいった。仙台 Mosque に パパ は むかえにいった。よかったね、パパママ に こいしいいいいいい。。 日本のパパママは じぶんのぱぱママみたい。 日本のパパママ だいすき。パパは まじめな人。ママは やさしくて、きれいな人。私は リンダーちゃん と アイーちゃんと パパママのむすめ。ほんとうにかぞく みたいと おもったけど、このあいだから、ちょっと。。かなしい。T^T

かがえたくないだけど、 あのことをおもいだすと、かなしくなる。T^T なんで? かぞくでしょ? なんで かぞくのなかに、 やきもち が あった? なんで? そんなこと かがえると、 こころがいたくなった。T^T

なんでも、 だれでも みらいのこと が わからないから。でも、いつも ありがとう、日本のパパママ。

Ya ALLAH, パパママに いつも いいことを あげておねがいします。(ー人ー)

Leave a comment »

free time

It’s Wednesday and because of fish market’s holiday, I get a holiday too. I have some free time and really wanna do it! yeah, bloggin’.. ^^

Sometimes I think it’s like a dream, I’ve been here. Japan. A country I dreamed before and now my dream comes true. I feel weird sometimes, hey! You’re in a far far far place from home. Papa mama and adek aren’t here with me. I’ll be here for 3 years, eum.. no! 2 years left. Sometimes I feel lonely, I miss my past life when I could laugh with my students or my friends but sometimes I really wanna live here forever. I really love this country. I prefer Japan to Indonesia but my family and my life are there. But thanks God, thanks for loving me that much, thanks for everything You gave to me. Thanks God. Alhamdulillah.. Even though I’m far from my lovely family and friends but You gave me so many kind and lovely people around me here.

I wish I could stay here, married here and live well here forever. Amiin..

Married?? Oh my God.. Hum, I have to! but It’s so scary, I guess.. hahahaha.. I’ve told papa that I’d like to marry a Japanese. ~> the next dream. hahahaha.. I know, It’s difficult. No, It’s really difficult. Different lifestyle, different culture, different religion and so on. T^T  buuuuut.. yeah, It’s my dream and no one knows the future.

Whatever.. A! last Sunday I met onii-chan.. We went to ‘Hote matsuri’. It was a great day. Once more, I met a nice Japanese and his nice friends. Thanks God. We went to a food festival and saw ‘Omikoshi’. We took some picture. I got a nice picture of Musubimaru-chan. It’s the mascot of Miyagi prefecture. It’s so cute, It has ‘onigiri’ head. Kawaiiiiiiii.. And I also took a picture with onii-chan but I wasn’t in a nice pose, I guess.. T^T Wish I could take a picture one more time with him. ~___~”

Jaaaaa.. See ya!

Leave a comment »

mama の 誕生日

三月の三日。 おひな まつり と 日本のmamaの 誕生日。

20130306-123202.jpg

さいきん mama papa は すごく いそがしいですから、私たち と あわなかった。 メール も ないし、でんわ も ないし、こいしくて、さびしくなった。T_____T

三月の三日に ボランティア の しごと おわってから、mama papa は りょう に いきました。 私たちは もう mama papa に まちました。 誕生日のケーキ と ちさい プレゼント を じゅんびしました。 4.30 pm ごろ、mama papa きました、よかった。 みんな うれしかった。 ^___^

20130306-122818.jpg
*mama は きれいでしょ? papa も かっこいいでしょ? ヾ(@⌒ー⌒@)ノ 三人 かわいい むすめ と いっしょ。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

mama papa の かえる とき に tika は mama papa と いっしょ 仙台に いきました。 英喜 の コンサート を みに いきましたから。 ^^ 英喜-くん が すごいいいいい。。 ^^ ちいさい コンサート だけど すばらしい コンサート と おもいます。 英喜のこえ が すき。でも、あの コンサート に あたらしい ギタリスト が いますよ。 かわいいいいいい ギタリスト。 つちみーくんと いいます。 「おにいーちゃんのなまえ みたい」 あ!わすれた!

今は 日本のおにいーちゃん と 日本のおねえーちゃん が いますよ。 ^^ おねえーちゃんは さとまきーちゃん。 おにいーちゃんは でいすけつちみーちゃん。 ふたりとも ともだちといいました。 みんなは やさしくて すごいいと おもいます。 よかった、いっぱい やさしい 日本人 と あいました。 Alhamdulillah ya Allah..^^

*すぐ mama papa に あいたい。^^ おにいーちゃんと おねえーちゃん も あいたい。 今は へんじゅつがあったから、ここ まで おわりかな。。 >、<”

Leave a comment »

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.