My first love ~ My dad (1)

I will write my post in Indonesian since I think it will help me to tell all of my feeling deeper. You know, it’s about my dad. He passed away on April 12th, 2020.

Dulu waktu papa masih ada, ketika ditanya tentang cinta pertama, jawaban saya adalah “teman SD saya” (sekarang sdah almarhum jg). Tetapi setelah papa meninggal, saya baru bener – bener sadar cinta pertama saya adalah papa.

sebanyak mungkin saya akan mengingat dan menulis tentang papa. Saya akan mulai dihari yang tidak pernah kami bayangkan sebelumnya. Hari Sabtu, 11 April 2020. Papa pulang kerja seharusnya sekitar jam 14:00 sampai di rumah, tetapi skitar jam 15:00 papa baru pulang, sepertinya habis latihan karate di tempat senpai hap yang rumahnya di Ampel (antara pabrik papa dan rumah). Setelah sampai di rumah, papa sholat ashar, dan jarang banget setelah ashar, papa tidur, mungkin karena capek habis latihan jadi papa tidur di kursi ruang tamu. Papa bilang “tv nya kecilin suaranya donk, papa lagi gak pengen denger yang berisik. Biasanya kalau kya’ gini ni papa mau drop”. Papa bilang sperti itu ke saya, dan sya kecilakn suara tv, papa tidur deh..

Habis sholat ashar, saya, suami dan Aga (anak saya yang belum sempet saya ceritakan di blog, dia skrang  baru 2,5 tahun) motoran keliling kabupaten baru. Waktu motor saya masuk halaman rumah, waktu saya pulang, ada tamu (yang masih saudara) yang pamitan pulang. Emang bbrpa hari orang trsebut sering ke rumah untuk berunding dan minta pendapat papa masalah pembagian tanah warisan (yang tidak ada hubunganya dengan kami karena orang trsebut saudara agak jauh). Dan waktu saya turun dari motor, papa pas mau keluar dari pintu rumah untuk wudhu mau berangkat ke masjid untuk sholat maghrib. Waktu itu gerimis, dan say bersyukur karena kami sudah di rumah sebelum hujan. Setelah saya masuk ke rumah, papa bergegas ke masjid karena sudah mendengar adzan dari beberapa masjid. Papa hars bergegas karena papa brpikir di masjid (yang biasa tempat papa sholat) juga harus segera adzan. Papa sudah beberapa tahun menjadi takmir masjid disitu. Setelah papa keluar, belum ada  menit, sudah ada salah seorang tetangga yang berteriak dari luar “budhe!! budhe!!! (panggil mama) pakdhe kecelakaan, cepet budhe ikut saya budhe! ” kepanikan ini masi teringat jelas oleh saya sampai skarang. “Masya Allah…. dimana?? pakdhe baru aja keluar mau ke masjid” kata mama smbil bingung, panik dan langsung ikut tetangga saya tersebut.

Saya masih bingung, sambil gendong aga, ndak ngerti saya mikir apa, tapi ketika suami selesai mandi, saya langsung minta suami untuk nyusul mama ke masjid. Kondisi sudah hujan deras dan petir saat itu.. Skitar 10 – 15 menit kemudian suami pulang ke rumah dengan basah kuyup dan bilang kalau mama dan papa sudah ke rumah sakit waktu suami sampai di TKP. hanya ada motor papa yang dipinggirin di kios deket masjid. Kami masih belum tau kondisi papa saat itu. Beberapa tetangga (yang terhitung saudara juga) datang ke rumah dan berusaha menenangkan saya. Kemudian saya mencoba menghubungi pakdeh, budhe, tante yang selalu membantu kami di saat darurat. Semua segera menyusul mama dan papa di rumah sakit. Papa dibawa ke RSUD di kota kami. Suami pun setelah berganti pakaian, sholat kemudian menyusul mama ke rumah sakit.

Saya dan Aga yang jaga rumah karena Aga juga jelas tidak mungkin dibawa ke rumah skit karena terlalu rawan untk anak sekecil dia. Saya di rumah ditemani beberapa tetangga yang datang bergantian mencoba menenangkan saya. Saya masih ndak paham kenapa semua orang sepanik ini, papa kuat kok.. itu yg saya pikirkan. Papa itu kuat.. beberapa kali kecelakan yang dialami papa, papa paling lecet..bahkan pernah sampai stang motor patah pun, papa hanya lecet. Sampai malam pun masih belum ada kabar dari rumah sakit. Sampai jam 22:00, semua tetangga sudah pulang, sy hanya bersama Aga saja dirumah berdua. Saya coba hubgi suami dan minta foto papa, tapi kata suami, di RS tdak boleh ambil foto atau video. Saya minta suami buat jelasin kondisi papa. Kata suami, dokter belum berani operasi kalau kesadaran papa belum membaik. Kata suami, kalau orang sehat itu kondisi sadar di angka 15, papa di angka 4. Paling tidak kalau kesadaran papa di angka 7,  baru berani di lakukan operasi. Disitu saya hanya menangis.. Perasaan campur aduk. Dan karena Aga sudah tidur, saya sholat dan berdo’a banyak meminta utuk kesembuhan dan kesadaran papa. Saya yakin papa kuat dan akan segera sadar (saat itu saya belum lihat kondisi papa).
Adek yang posisi di Jepang tiba – tiba teepon dan tanya kondisi papa, ternyata adek tau kabar papa dari group remaja masjid. Saya sengaja blom telepon adek karena saya juga belum melihat kondisi papa. Dan saya hanya bisa menjelaskan seperti yang suami saya jelaskan ke saya. Saya minta adek buat bnyak berdoa untuk papa.
Sampai sekitar jam 1:00 saya terbangun dan mencoba telepon suami, dan jawaban suami masih sama. kemudian saat tertidur saya memimpikan tetangga saya yang merupakan guru karate saya, dan saya lama tak bertemu beliau. Dalam mimpi saya tersebut, beliau duduk sambil memegang peti jenazah warna putih yang tertutup, kemudian beliau tersenyum. Saya hanya beranggapan bahwa mimpi tersebut pasti karena saya terlalu khawatir dengan kondisi papa.

Sampai hari minggu 12 April 2020, Setelah aktifitas pagi, mandiin Aga dan nyuapin Aga, dan saya belum dan ntah kenapa tidak merasa lapar dan tidak ingin makan dari kemarin maghrib, kakak sepupu meminta saya segera ke rumah sakit untuk melihat kondisi papa, dan biarkan Aga bersama suami. Dan kemudian saya diantar ke rumah sakit untuk melihat kondisi papa. Ternyata banyak saudara dan tetangga yang dari tadi malam menemani mama dan suami dan kluarga saya dan menunggu papa di luar IGD. Ketika saya masuk ke IGD, dan berdiri di samping papa yang terbaring, dengan bayaknya peralattan medis yang menempel, dari alat bantu pernafasan, pendeteksi detak jantung, spaleg di leher, dll, kaki saya lemas, saya tidak mendegar apapun, dan hampir pingsan.. Disitu saya melihat kondisi papa yang seperti sedang tidur,. Saya cium kening papa, saya bisikan di teling papa semua do’a, dzikir, dan apapun yg saya ingat.. papa meneteskan sedikit air mata dan sy brusaha mengusap dengan tisu dgan hati” karena ada sedikit luka tergores di mata papa. Mama juga hanya terdiam, dan terlihat bingung, dan entah apa yang dirasakan mama saat itu, satu hal yang pasti mama sangat hancur di hatinya, karena kami belum pernah menemui kondidi papa seperti ini.  Kemudian saya banyak bertanya ke pakdhe (yang stand by disana dari tadi malam).  Kenapa kita disuruh menunggu papa kesadarannya membaik pakdhe, kita tau pasti pendarahan di bagian kepala papa belum berhenti, tidak ada tindakan apapun, dan tidak ada darah yg dimasukkan.. trus gimana kondisi papa bisa membaik??? Kalau memang tidak ada dokter yg tdak bisa menangani, aa tidak bisa kita minta rujukan ke RS yang lebih baik, atau bagaimana.. Kemudian pak dhe mengajak saya untuk bertemu dokter jaga disana. Saya mengutarakan semua yg saya tnyakan tadi dan dokter jaga bilang kalau tidak bisa dioperasi kalau kesadaran blm membaik, dan kesadaran papa skarang di tingkat 3. Sya brusaha menahan marah, dan mencoba brtanya lagi, lha gimana bisa kesadaran membaik sedangkan kita tau pendarahan masih, tapi tidak ditangani dan tidak ada darah masuk. Kita tu cuma disuruh nunggu darah sampai habis kah?? atau bagaimana.. Trus tidak mungkinkah utk rujuk k RS lain? Kata dokternya bsa cabut paksa dan dirujuk ke RS lain, tapi belum tentu RS lain mau menerima pasien dgan kondisi sperti papa skrg. Dan dokter tersebut bilang ke saya, mbak.. mbak kan muslim ya.. kalau mbk sprti ini, mbk malah hanya akan menghambat jalanya papa aja.. (saya disuruh pasrah intinya). Saat itu sy benar” tidak suka dgn pnjelasan dokter tersebt, karena sebelumnya dia mnyampaikan kalau papa bisa dioperasi kalau ksdaran papa membaik, tanpa ada pnjelasan kemungkinan membaiknya ada atau tidak. Disitu saya pergi dri dokter tersebt, hanya bisa menangis kemudian sy keluar dari IGD.  Sy masih branggapan papa akan bisa sadar krna papa itu kuat, sy tau papa kuat. Saat melihat kondisi papa, sy benar” melihat bagaimana semangat papa yang mngkin masih ingin brada di samping kami dan terus membimbing kami. SY brusaha menelpn 2 rumah sakit yang mnurut sy lebih bagus dr RSUD di kota kami. Namun kedua RS trsebut tdak memungkinkan krna ada yg dokter sdang cuti, ada jg yg memang tdak bisa menerima papa, karena skalipun menerima papa di RS trsebut, prosedurnya sama, harus menunggu kesadaran papa membaik.
Sya telepon adek di JP untuk mnta pertimbangan, adek bilang kalau salah satu teman adek bkrja di RSUD dan prnah pnya pgalaman yg sama dengan kondisi papa skrang, man anak trsebut prnh mngalami kondisi sprti papa. Kemudian sy brtemu dgn anak tersebut dan brcerita ttg pamanya yang trtabrak mobil saat jalan” di area rumahnya, pamanya juga mngalami pndarahan di bagian kepala, akhirnya paman anak trsebut harus berpulang tanpa adanya penanganan dari dokter. Dari situ saya sudah merasa memang tidak ada harapan lagi untuk papa. Sy berdo’a di samping papa, beberapa kali mengelap dahi papa, mencium kening papa. Kemudian sepupu saya menyarankan saya untuk segera pulang karena sy sudah ckup lama meninggalkan Aga bersama ayahnya di rumah. Kemudian sy pamit sama mama dan yang lain, say juga berpamitan ke papa, mencium tangan dan kening papa lalu pulang.
Setibanya di rumah, saya beli makan untuk Aga dan Aga trtidur di pangkuan saya. Saya minta ke suami, untuk sholat dzuhur brjamaah kemudian baca yasiin untuk papa. Setelah sholat, saya dan suami membaca yasiin untuk papa, kami sama” menangis disaat membaca yasiin. Setelah membaca yasiin, saya duduk di kursi tamu, sambil membalas beberapa chat dari teman papa. Bnyak do’a untuk kesembuhan papa dari teman” papa. Sekitar 10 menit, trdengar suara mama menangis dari luar dan terus bilang “ms waluyo (papa) ki tidur kok dibilang meninggal”. Mama diantar beberapa saudara masuk ke rumah, disitu langsung kk sepupu sya memeluk saya sambil bilang yg sabar ya nduk.. Sy tidak bisa menahan untuk tidak menangis.. sya menangis sprti anak kecil mungkin.. dengan suara yg keras sy menangis, saya dipeluk oleh beberapa tetangga dan saudara. Hati sy trasa sakit, sakiiiiit… Saya memeluk mama dan bilang, sabar ma.. sabar.. sy pun masing memangis..

Setelah beberapa saat, kk sepupu saya tiba” brtanya, “nduk.. ini papa mau dilangsungkan, atau mau besok?”. Pertanyaan ini membuat sy langsung brhenti menangis, dipikran sy hanya satu “sy harus mngurus papa”. Kemudian kami memutuskan untuk memakamkan alm. papa di hari itu juga. Kami banyak mendapat bantuan dari warga dan saudara. Sy brusaha tidak menangis, karena kalau sy menangis, papa akan sedih. hanya itu yg sy pikirkan. Sy pun dapat mengantar papa sampai ke peristirahatan papa terakhir, tanpa menangis. Bukan karena sy tidak sedih. Kami sebenarnya hancur, hati kami sakit, tapi kami harus mengurus papa, kami  tidak boleh membuat papa sedih. Kalau kami terus menerus sedih, papa jg akan sedih.

Tidak pernah trbayangkan kami akan ditinggal papa secepat ini. Papa meninggal karena kecelakaan, saat itu papa perjalanan menuju masjid untuk adzan maghrib, dan biasanya papa jg yg mnjadi imam. Sepeda papa sudah hampir sampai di trotoar di depan masjid, tapi dari arah samping papa ditabrak hingga terpental ke trotoar oleh orang mabuk (dia baru bbrpa hari keluar dri pnjara karena sabu). Mungkin kalau papa lihat motor tersebut dari arah depan (motor berhadapan) papa kemungkinan besar bisa mnghindar. Posisi papa saat itu pandangan pastinya sudah ke arah masjid, karena motor sudah masuk trotoar. Dan si penabrak juga meninggal (karena over dosis) di hari yg sama dengan papa. Setelah alm. papa dikeluarkan dri ruang tempat mensucikan jenazah, si penabrak masuk ke ruang penyucian. Trnyata track record si penabrak ini memang sdh trkenal di daerahnya. Bbrapa anak buah papa, satu desa dengan orang tersebut. Mereka banyak brcerita kepada saya. Dan sampai saat papa dimakamkan, saya tidak peduli dan tidak ingin tau tentang si penabrak trsebut. Hanya papa yang kami pikirkan..

Sekian dulu cerita tetang papa.. to be continued..

Leave a comment »

iroiro

Looked like I didn’t write anything in the past two years. Getting busy with my big boy. I’ve got a precious present from Allah. He’s a cute boy who was born on January 6th, 2018. We gave him Aulian Ghifari Alatas as his name. We wish that he ‘ll be a great leader in the future. He’s already two years old now. He’s so active. Unfortunately, I can’t take care of him by myself since I have to go to work since he was 2 months. So my mom helps me to take care of him. Thanks for my mom for everything.

I wish I could start writing again. and again. This blog is just like my diary. 😀

Well, today is little bit hard. I had a lot of joke but I was sad. I wish I could work in Japan again. I got the chance but I couldn’t take it coz I haven’t passed N2 in Japanese Language Proficiency Test. My best customer who leads a company in Japan offered a job for me but I had to give it to the other coz I still haven’t N2. Did you know, I’ve already joined N2 test for around 8 times but still I haven’t passed it. I have no idea about this level. Somehow I did N3 well but when I did N2, I didn’t have any idea about it. Still I wish I could pass N2 one day.. one day..

In the end of this day, I thought hard and tried to think positive about it.

  1. I know that my brain isn’t as good as what they said.
  2. I know that I still bad in Japanese.
  3. I know that may be it’s the best way that Allah gave to me. He know which one is the best for me.
  4. Allah know that my heart is weak.

I think it doesn’t matter if my husband goes back to Japan without me. But I’m not sure if I go back to Japan without my husband. I faced a lot of things when I’m in Indonesia and my husband is still by my side. When my heart is getting weak of another behaviour or words, my husband remind me of everything. I don’t know what will happen if he’s not there. Well, I said, I’m weak.

 

Leave a comment »

またなんか書きたい

久しぶりな〜

It has been a looong loooong time. lol

I miss writing.. I love writing for myself especially. lol… Looks like I haven’t written about my wedding party and my life after married. Until now I still can't believe that he chose me as his wife. Its lucky for me, I guess. I love him so much.

We held the wedding party on December 27th, 2015. So we just had our 2nd anniversary yesterday. It was the happiest moment in our life. It just took several hours, though. After married we live with my parents until now. He thinks that if we live in a house for two, it will be too lonely. 

Well, at first my husband decided to open a Japanese restaurant near our my parent's house. He opened it with my mom several months before our wedding. After working, I helped them too. I’m working in a Japanese course for trainee who wants to work in Japan. I finish work at 5 pm. The restaurant closed at 9 pm. So I could help them around 2 or 3 hours. It run well at first but somehow it became worse after a year. Since my mother sometimes should go to Jakarta to help my cousin, sometimes they closed the restaurant. I think it’s the reason why it didn’t run well as before. Because the restaurant didn’t run well, my husband closed it and choose to work in the office where I work as the staff. It run until now. So much things happen both in the office or in the house. I should say thanks to God that I have a husband like him.

However, we still try, trying hard in order to get a job in Japan again. Actually I’d got a job in Japan after I sent the CV and did the interview on April this year. They said that I should go to Japan this July. We were so happy. But Allah gave us more beautiful present for us. Allah gave a baby for us. Several days after the interview, I knew that I was pregnant. Alhamdulillah.. We’re waiting for it too, and Allah gives the best for us. We believe that. So I’m 9 months pregnant now. The doctor said that I will give birth around January 4th. We are truly happy. Since I’m pregnant, I can’t take the job I got so I just continued my last job. I’ve been taking a long holiday since two weeks ago. I don’t do anything at home and it’s so boriiiiiing. Is there anyone know what should I do in such kind of condition?

 

Leave a comment »

when I can say nothing

Hey you! Looks like I miss you. Or I miss our past. You were not my boyfriend or I ever said that I love you or you said that you love me. You’re just someone who I always spend a lot of fun time with. Fun time? Freak time? Hard time? whatever..

I just miss it. Sometimes I think that there’s something unfinished between us. Do you think the same? It’s too late to discuss it, though since I’m married now. But still, I really want to know about us. What do you think about our past. Is it only me who think that there was something between us or you have the same one.

When I just came back from Japan, we met in a friend’s house. My brother, our friends, you and I. You asked “you said that you wanna say something to me”. Well, that was the first time I lied to you, I guess. By saying, “what?! Just forget it because I forgot about it”. Actually I just couldn’t say it in front of the others. T^T

Don’t you miss our time? You said that everything will be fine although I’m married. You and I and our friends could be along. May be the condition is little bit different. But I think it's tooooo different. You even don't wanna go home to our home town. You said that you don't have any reason to go home.

Did I hurt you? I just wanna know, did I hurt you? T^T I know that I couldn’t tell all of these words to you because I don’t wanna hurt my husband. And I think it’s too too late. Isn’t it?

Leave a comment »

long time no write

hi.. long time no news.. I had a lot, though. Somehow I can`t have enough time to write. hehe..

A! I`ve been home since two months ago. I`m so sad that I have to leave Japan and all of my lovely friends and family there. I`m sure that I can go there again one day. Aamiin..

I work in a LPK in Colomadu as a Japanese teacher. I`m not really good in Japanese, though. hehe.. I`m still studying Japanese now. I`m trying to do what I want. I`ve met some old friends here. I`m so happy since I can always be with my parents and my younger brother. I also met my lovely sugar. Love him so much.. We`re trying to make our future. hehe.. Bless us, ya Allah. aamiin..

Leave a comment »

Let`s start to write

It`s really surprise me when I got an annual report of my blog then it`s just a post in 2014. OMG.. where have you been, Ta?! I don`t know, may be I`m getting lazy to write. Getting lazy or you`re lazy?! Yeah, I`m a lazy girl. Whatever..

It`s just two months left before I go back to Indonesia. It` s so much fun here, I don`t wanna go home but I miss my family so much.. It`s winter here and it makes me really wanna go home soon. There`s a lot of things to think. What will I do after I`m Indonesia?! Think about marriage, jobs, my family and so on. It makes me tired somehow. It’s just like I’m waiting to start a new life but I`m still confused about what I`m going to do.

I hope I can live here forever. I love everything I have in Japan except my work. I love all of my friends here, they`re really nice. Not all of them are Japanese. I met some wonderful friends here like Hana and his husband, Taka. Jessica and her daughter Julia. They`re the closest I have here. I also have adopted Japanese parents  but they`re so busy these days so we can`t always be together. I`ll miss them so much..

I`m getting cold now, so I didn`t go anywhere today. It`s holiday, though. Actually I really wanted to come to Hana`s English caffe today but it`s a windy day so I decided not to go anywhere. T^T It`s a hard windy day. こわいいいいい〜〜

Is it better for me to sleep soon?? Yeah, I guess so.
じゃ、おやちゅみ。

*I`m so,… I just think that my English and my Japanese are getting worst and worst day  by day.. What should I do?? T^T

Leave a comment »

2014 in review ~No time to write~ T^T

The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2014 annual report for this blog.

Here’s an excerpt:

A San Francisco cable car holds 60 people. This blog was viewed about 2,000 times in 2014. If it were a cable car, it would take about 33 trips to carry that many people.

Click here to see the complete report.

Leave a comment »

My new year holiday 2013~2014

あまり 覚えないけど、ちょっと お正月のやすみのこと教えたい。2013年にさいごのしごとは29日にやった。それはだてのいちにやった仕事、だからパパといっしょ。さいごの仕事だから、いっぱいおかしをもらった。パパからとか、ながぬまーさんとか、すずきーさんからももらった。いいな〜 でも、うれしかったことはそれじゃなくて、だてのいちーさんたちはみんなやさしいだからね。仕事は楽しくなったよ。今日の冬私はアイーちゃんと二人中国人といっしょだてのいちに仕事した。その中国人たちは日本語があまりわからないから、仕事はちょっとたいへんだった。でも、さいごまではよかったかな〜

30日には一番うれしい日になったよ。^_____^一日ms look といっしょ。すごくうれしかったよ。二人で仙台にあって、本屋さんに行って、日本語の能力試験の本を買った。あ!本屋さんに前の使った本があったよ。英語の本だけど。なつかしいこと。”Interchange”と言う。五千円ぐらい。買いたいんですけど、高いよね。:P 本屋さんに行ってから、Loft に 行った。ms look はクレプスを食べようと言ったから、Loft に 行って、おいのりして、二人でクレプスをたべた。美味しかったし、買ってくれたし。:)終わったら、インドネシアの料理をうってる店に食べた。行ってみてだって。そっちでいろいろなイスラム教のことを話した。すぎはアニメトに行った。私の大好き店。いろいろなめいたんていコナンのものをかった。15分ぐらいで二千五百円ぐらいかかった。(笑)帰る時に歩いてだから、ちょっと寒かったけど、うれしかった。手を握りって、やってくれたよ。その日に忘れられないかな〜。あ!時間はぎりぎりだったけど、自分で作ったケーキをあげた。美味しいかどうかわからないけど。(笑)また二人でどこも行きたい。かみさま、おねがいします。^^

IMG_4989
31日にはベトナムの友達とあおばじょうに遊びに行った。同じ会社でアルバイトした。anh phúcと言う。

DSC02690

やさしい男だよ。ちょっとplayboyですけどね。ベトナムのかのじょいるし、日本のかのじょもいるし。そんなことを教えてくれたって、うれしかった。anh phúcは私にしんじているから。あおばじょうは私の好きな場所だよ。きれいな仙台けしきを見えるから。あっちにanh phúcと遊んで、いっぱい写真をとって、いろいろなことを話した。楽しかったよ。帰った時にアイーちゃんから電話してくれて、私のパソコンもう来たと言われたから、大河原に行っちゃった。でも、風がひいたから、へんずすがあった。すごくいたかった。(T^T) もう何も言えなかった。大河原来て、すぐ寝たかったけど、ぜんぜん寝られなかった。wahyu-くんから薬をもらったから、良かった。すぐ寝て、朝起きた時にもうなおった。

 

2014年1月1日。明けましておめでとう。今年もよろしくお願いします。^____^あまりなにもしなかった。大河原にアイーちゃんとフィキーくんと買い物をして、パソコンでいろいろなことをやって、ゴロゴロした。みんなはスキに行ったけど、私は行かなかった。行きたくないし、体もまだだめかな〜と思ったから。

2日。仙台はつりに見に行った。新しいミキサーを買った。ブラックフォレストを作るため。ぜひ作りたいけど、今まではバナナケーキだけ作った。(笑) 仙台はつりにいろいろなものはもっともっと安くなるよ。仙台はつりは毎年1月の1日から6日までにあった。一年間に一回だけあるだから、その時にいっぱい人がいるよ。去年に二万五千円カメラは一万五千円で買った。今年、三千円ミキサーは一千五百円ぐらいで買った。ほかの買ったものはかめんライダーベルト。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ やっとKivaのベルトがあった。今からへんしんができるよ。(笑)

IMG_4907

3日。お昼にみんなで先生の家に遊びに来た。リンダーちゃんはかれしと一緒だから、行けなかった。先生の家でもちを食べた。日本ではお正月に家族と一緒もちを食べているよ。去年はパパママの家にやった。今年は先生の家にやった。先生の家にいろいろな日本のお正月食べ物を食べさせた。さしみや、もち入ってるスープや、いそべまきなど。あっちには先生の息子と先生のまごとあった。先生のまごはもうすぐ2才になる。あかりーちゃんと言う。かわいいいいいいいまご。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ tikaにこわかったけどね。T^T もうすぐあかりーちゃんの兄弟生まれるから、あとあかりーちゃんのママは入院するから、れんしゅうのために、あの時にはじめてあかりーちゃんはあかりーちゃんのママとわけられた。かわいそうかな〜

IMG_4920
4日。ハナーちゃんと一緒。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ お正月にハナーちゃんの足が怪我したから、大変だったよ。ふつはハナーちゃんの家から学校まで5分で歩けるけど、この間は20分ぐらいかかった。(´・_・`) 本当に頑張ったよ。最初、子供のクラスがあって、ちょっと難しかったと思って。本当に若い人たちに教えてあげられない。それはtikaね。でも、ハナーちゃんはよくできるよ。子供たちは英語が上手になっているよ。すばらしいこと。そのクラス終わってから、英語カフェがあって、おばーさん一人ととしーくんと一緒。みんなは英語でさべれたよ。んで、インドネシアにはそんな事がないよ。としよりなんだけど、また頑張って英語を勉強して。いいな〜 私もハナーちゃんと同じ事をやりたい。インドネシアに帰ってから、頑張って英語を教える。ファイト!! p(^_^)q

IMG_4947

Leave a comment »

Some of my new experiences

I don`t have enough free time to share something on my blog recently. I don`t know whether it`s  because of the free time or the tool that isn`t enough for me to share. You know I still don`t have any PC here. hehe.. I made a lot of new friends recently. I`m so happy when making new friends. Do you know why? I think that making new friends will make me getting new story or knowledge. I also will get a lot of connection. Someone told me that sometimes your dream will come true when you share your dream to the others. That`s possible I guess. Some times we will meet someone that has same dream with us or he can help us to get our dream. The first I`d like to share is about my lovely sista Hana Suzuki. She has everything I dreamed. You know how it feels when meeting someone who has already had everything you dreamed. A word, “WOW”. She is an American. She is 29 years old beautiful woman. She`s married Japanese so she lives in Shiogama. She has her own English School in Shiogama. I like her so much. I learn English and English teaching method from her. Sometimes I hang out with her or come to her school to join her English class. It`s really fun. We share not only about teaching but also about our private life. A! I also have met her husband, Takayuki Suzuki. He`s Japanese but he`s not like a Japanese. He speaks in English all the time. They have a handsome smart boy. He`s Taiyou. He`s so cool. ^^ They invited me in their school`s Halloween party several days ago. It was fun. I met some new friends there and I could see many children there. So much smile.. ^^ I wish I had a lot time to share with her.

20140112-055451.jpg

Several days ago, I went to Katsura island again with some friends. That`s what I called HOLIDAY. I had a lot of fun there. I brought my Yotsuba with me so I took many pictures of her. I think she also had a lot of fun there. hahaha.. I met some new friends in Katsura island. They’re really nice. They’re doing such volunteer job there when we met. They cleaned the beach where we visited. Akane chan, Ayae chan, Nagano san, Lee and the others. We took some pictures there.

20140112-053517.jpg
Looks great, right!! And it was. ヾ(@⌒ー⌒@)ノ from Katsura island, we also had dinner together in a restaurant in Sendai. That was my first time visited a restaurant in Sendai served Indonesian food. I ordered “mie goreng”. It’s quite good but not for “nasi goreng”. Yeah, may be it’s because the japanese chef did it so it’s not like the original one. But we had fun there. Akane chan and Ayae chan showed me a place to take cosplay photo. Really wanna try it but I still don’t have enough time to go there. A! Finally I said, I prefer Katsura island to Matsushima island. Matsushima is bigger and more famous, though. 🙂

I also visited Akiyu waterfall. I planed to go alone but mbak Eka also came with me then. Both of us haven’t gone there before but we got there. It’s a nice trip, it’s a cold day though. Unfortunately we only had really limited time there. It’s because we got there by bus. This tourism attraction is really good but unfortunately the public transportation isn’t enough. If we don’t have our own vehicle, it’s beter if we get the bus on time. The bus is only available on Saturday and Sunday and there are only two buses. First is before noon and the second one is after noon. It’s better if we take the first one. We will have enough time to enjoy the beautiful scenery there.

20140112-055303.jpg

20140112-055324.jpg

20140112-055349.jpg

Leave a comment »

Nori Festival 2013

2013年5月26日。私は先生と友だちと 桂島にのりフェスを見に行きました。私は友だちと先生と9時10分にマリンゲート塩釜にあつまりました。あそこに先生のおくさんと会いましたが、先生のおくさんは私たちと行けませんでした。ざねんでした。ふねは9時40分に塩釜からしゅっぱつしました。マリンゲート塩釜から桂島まで30分ぐらいかかりました。たくさんのおきゃくさんはのりフェスに来ました。そこにいろいろな食べ物をうってました、とくにはのりから作った食べ物。私たちはのりスープをたべました。先生から かってもらいました。このスープは豚肉を入ってなくて、おいしかったです。のりフェスにはいろいろなダンスとおんがくえんそうがありました。むすびまるーちゃんもいました。のりフェスにお兄ちゃんと会いました。のりフェスのいいんかいにとして、お兄ちゃんはむすびまるになりました。お兄ちゃんと写真をとりました。
20130610-203309.jpg

のりフェスをたのしんでから、私たちはほかの島 へ 行って見ました。のりフェスのばしょから、石浜まであるいて、石浜に先生はただふねのため、でんわしました。石浜へ行くとちゅうで先生はいろいろなことをせつめいしました。つなみあったばしょも見ました。つぎの島はののしま。石浜から のの島まで ふねで10分ぐらいかかりました。のの島来て、たねふねを見ました。そのふねで写真をとりました。もうおいのり時間でしたから、ブルーセンターでおいのりしました。のの島に 小さいじんじゃに行きました。それから、きれいなけしきがあるこえんでひるご飯を食べました。先生のおくさんはいなりを作ってくれました。おいしかったです。ひるご飯を終わってから、たびをつつ”けて、さぶさわ島に行きました。またただふねで行きました。5分ぐらいかかりました。でも時間があまりありませんでしたから、さぶさわ島にまわりませんでした。さぶさわ島に塩釜に行くふねをまちました。ふねはさぶさわ島から2時18分にしゅっぱつしました。それから、3時9分に塩釜に来ました。あの日はつかれたですけど、とてもたのしかったです。

20130610-204551.jpg

Leave a comment »

みらい の こと

今月の12日は日本の母の日だよ!日本では あの日 の ときに 母に カーネーシオンのはなをあげるだって。私も 日本のmama に あかい カーネーシオンを あげたいですけど、 あげなかった。かなしいいいいいいい。。mama papa は ほんとうに いそがしいから、いかげつ ぐらい、papa mama に 会わなかった。こいしいいいいい。。T^T

昨日から みらいのこと よく かがえるから、いっぱい こと に しんぱいに なります。あと、インドネシアに かえてから、何を やるの?じつは ほんとうに 日本に すみたいですけど、むりだよね?ゆべ wahyu-san は 日本に べんきょうができると いいましたから、私は そんなことが ほしいけど、あと できるかどうか。。

けさ インドネシアのpapaと でんわしながら、なきました。みらいのこと はなしたから、ほんとうに しんぱいする。。T^T

Leave a comment »

いちばん たいせつなことは こころだよね、 いちばん ふくざつなことも こころだよね・ たまに 私も じぶんのこころ、わからない。 今 いろいろなことかがえたから、こころ が つかれた。T^T

土曜日 パパママの家に とまりにいった。仙台 Mosque に パパ は むかえにいった。よかったね、パパママ に こいしいいいいいい。。 日本のパパママは じぶんのぱぱママみたい。 日本のパパママ だいすき。パパは まじめな人。ママは やさしくて、きれいな人。私は リンダーちゃん と アイーちゃんと パパママのむすめ。ほんとうにかぞく みたいと おもったけど、このあいだから、ちょっと。。かなしい。T^T

かがえたくないだけど、 あのことをおもいだすと、かなしくなる。T^T なんで? かぞくでしょ? なんで かぞくのなかに、 やきもち が あった? なんで? そんなこと かがえると、 こころがいたくなった。T^T

なんでも、 だれでも みらいのこと が わからないから。でも、いつも ありがとう、日本のパパママ。

Ya ALLAH, パパママに いつも いいことを あげておねがいします。(ー人ー)

Leave a comment »

free time

It’s Wednesday and because of fish market’s holiday, I get a holiday too. I have some free time and really wanna do it! yeah, bloggin’.. ^^

Sometimes I think it’s like a dream, I’ve been here. Japan. A country I dreamed before and now my dream comes true. I feel weird sometimes, hey! You’re in a far far far place from home. Papa mama and adek aren’t here with me. I’ll be here for 3 years, eum.. no! 2 years left. Sometimes I feel lonely, I miss my past life when I could laugh with my students or my friends but sometimes I really wanna live here forever. I really love this country. I prefer Japan to Indonesia but my family and my life are there. But thanks God, thanks for loving me that much, thanks for everything You gave to me. Thanks God. Alhamdulillah.. Even though I’m far from my lovely family and friends but You gave me so many kind and lovely people around me here.

I wish I could stay here, married here and live well here forever. Amiin..

Married?? Oh my God.. Hum, I have to! but It’s so scary, I guess.. hahahaha.. I’ve told papa that I’d like to marry a Japanese. ~> the next dream. hahahaha.. I know, It’s difficult. No, It’s really difficult. Different lifestyle, different culture, different religion and so on. T^T  buuuuut.. yeah, It’s my dream and no one knows the future.

Whatever.. A! last Sunday I met onii-chan.. We went to ‘Hote matsuri’. It was a great day. Once more, I met a nice Japanese and his nice friends. Thanks God. We went to a food festival and saw ‘Omikoshi’. We took some picture. I got a nice picture of Musubimaru-chan. It’s the mascot of Miyagi prefecture. It’s so cute, It has ‘onigiri’ head. Kawaiiiiiiii.. And I also took a picture with onii-chan but I wasn’t in a nice pose, I guess.. T^T Wish I could take a picture one more time with him. ~___~”

Jaaaaa.. See ya!

Leave a comment »

mama の 誕生日

三月の三日。 おひな まつり と 日本のmamaの 誕生日。

20130306-123202.jpg

さいきん mama papa は すごく いそがしいですから、私たち と あわなかった。 メール も ないし、でんわ も ないし、こいしくて、さびしくなった。T_____T

三月の三日に ボランティア の しごと おわってから、mama papa は りょう に いきました。 私たちは もう mama papa に まちました。 誕生日のケーキ と ちさい プレゼント を じゅんびしました。 4.30 pm ごろ、mama papa きました、よかった。 みんな うれしかった。 ^___^

20130306-122818.jpg
*mama は きれいでしょ? papa も かっこいいでしょ? ヾ(@⌒ー⌒@)ノ 三人 かわいい むすめ と いっしょ。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

mama papa の かえる とき に tika は mama papa と いっしょ 仙台に いきました。 英喜 の コンサート を みに いきましたから。 ^^ 英喜-くん が すごいいいいい。。 ^^ ちいさい コンサート だけど すばらしい コンサート と おもいます。 英喜のこえ が すき。でも、あの コンサート に あたらしい ギタリスト が いますよ。 かわいいいいいい ギタリスト。 つちみーくんと いいます。 「おにいーちゃんのなまえ みたい」 あ!わすれた!

今は 日本のおにいーちゃん と 日本のおねえーちゃん が いますよ。 ^^ おねえーちゃんは さとまきーちゃん。 おにいーちゃんは でいすけつちみーちゃん。 ふたりとも ともだちといいました。 みんなは やさしくて すごいいと おもいます。 よかった、いっぱい やさしい 日本人 と あいました。 Alhamdulillah ya Allah..^^

*すぐ mama papa に あいたい。^^ おにいーちゃんと おねえーちゃん も あいたい。 今は へんじゅつがあったから、ここ まで おわりかな。。 >、<”

Leave a comment »

my japanese culinary

私は 日本のせいかつ が 好きです。(⌒▽⌒) 日本のたべもの も 好きです。そのこと ですから、今は すごく ふとくなりました。(>__<) でも、だいじょうぶ だって。いちばん たいせつなことは 元気ですよ。huft 。。もういいわ。。(ーー;)
日本に いろいろなたべもの、じぶんで つくってみたいです。mama papa またわ ともだち から おしえてくれました。おもしろいかな。。ヾ(@⌒ー⌒@)ノ 。これは 私が つくった たべもの:

20130127-064157.jpg
おこのみやき

20130127-064453.jpg
牛丼

おしそうですね?ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Leave a comment »